Najbogatsi Polacy nie chcą mówić o swojej działalności filantropijnej z trzech powodów. Po pierwsze, często z powodów osobistych: pomagają chorym, bo chorował ich bliski. Po drugie, nie mówią o tym, bo to przynosi więcej…
Read MoreW Polsce działa ponad 100 fundacji korporacyjnych. Różnią się między sobą obszarem i skalą działania, a także budżetami. Te największe dysponują budżetami rzędu 20 mln złotych.
Read MoreTerminem, którym dzisiaj otwarte na zmiany przedsiębiorstwa określają swoje relacje z otoczeniem jest „corporate citizenship” (obywatelska postawa firm lub firma-obywatel). Postawa ta zakłada odpowiedzialność za wytwarzanie użytecznych dóbr…
Read MoreNastolatkom można zaufać i powierzyć odpowiedzialne zadania – tak uważają członkowie YouthBanków. Bo jak można w Rumunii, to u nas także.
Read MoreJak pokazują badania nt. poziomu zaufania Polaków, nieufność do innych niezmiennie przeważa nad otwartością i ufnością. Co więcej w ciągu ostatnich dwóch lat coraz więcej osób prezentuje taką postawę….
Read MoreNie milkną echa kampanii społecznej Ice Bucket Challenge, akcji pomocy dla chorych na stwardnienie zanikowe boczne, która w ciągu zaledwie czterech miesięcy przyniosła organizacji ponad 220 mln…
Read MorePo raz kolejny okazuje się, że prosty przekaz wzywający do działania – działa, nawet jeżeli dotyczy spraw wcale nieprostych. To co sprawdza się w reklamach produktów – spróbuj i kup…
Read MorePrawie wszystkie kraje członkowskie Unii Europejskiej doceniają rolę działań społecznych, tworząc sprzyjające regulacje prawno-podatkowe. Zazwyczaj darczyńca – osoba indywidualna lub firma – przekazując…
Read More