Blog

Filantropi nie są z pierwszych stron gazet

Najbogatsi Polacy nie chcą mówić o swojej działalności filantropijnej z trzech powodów. Po pierwsze, często z powodów osobistych: pomagają chorym, bo chorował ich bliski. Po drugie, nie mówią o tym, bo to przynosi więcej…

Read More

Dlaczego firmom opłaca się założenie fundacji?

W Polsce działa ponad 100 fundacji korporacyjnych. Różnią się między sobą obszarem i skalą działania, a także budżetami. Te największe dysponują budżetami rzędu 20 mln złotych.

Read More

„Corporate citizenship” i filantropia

Terminem, którym dzisiaj otwarte na zmiany przedsiębiorstwa określają swoje relacje z otoczeniem jest „corporate citizenship” (obywatelska postawa firm lub firma-obywatel). Postawa ta zakłada odpowiedzialność za wytwarzanie użytecznych dóbr…

Read More

Czy milion milionera to dużo czy mało?

Szczodrość polskiej elity finansowej pozostaje wielką niewiadomą.(…) Generalnie osoby z grupy najzamożniejszych nie chcą mówić, że pomagają i komu pomagają. Uważają, że w naszej kulturze to nie jest dobrze widziane. Bo w Polsce sukcesowi…

Read More

Młodzi. Kapitał nie tylko społeczny

Nastolatkom można zaufać i powierzyć odpowiedzialne zadania – tak uważają członkowie YouthBanków. Bo jak można w Rumunii, to u nas także.

Read More

Filantropia ma się coraz lepiej, na świecie.

Według raportu 2015 Paribas Individual Philanthropy Index średnio o 5 punktów procentowych (na 100 procentowej skali) wzrosła wartość darowizn przeznaczanych na cele społecznie na świecie. Europa, która odnotowała…

Read More

„…raczej nie mam zaufania”

Jak pokazują badania nt. poziomu zaufania Polaków, nieufność do innych niezmiennie przeważa nad otwartością i ufnością. Co więcej w ciągu ostatnich dwóch lat coraz więcej osób prezentuje taką postawę….

Read More

Ice Bucket Challenge. Nowy model finansowania działalności organizacji?

Nie milkną echa kampanii społecznej Ice Bucket Challenge, akcji pomocy dla chorych na stwardnienie zanikowe boczne, która w ciągu zaledwie czterech miesięcy przyniosła organizacji ponad 220 mln…

Read More

Daj mi się spocić, a będę twoim darczyńcą

Po raz kolejny okazuje się, że prosty przekaz wzywający do działania – działa, nawet jeżeli dotyczy spraw wcale nieprostych. To co sprawdza się w reklamach produktów – spróbuj i kup…

Read More

Działalność społeczna zagranicą – opodatkowana czy nie?

Prawie wszystkie kraje członkowskie Unii Europejskiej doceniają rolę działań społecznych, tworząc sprzyjające regulacje prawno-podatkowe. Zazwyczaj darczyńca – osoba indywidualna lub firma – przekazując…

Read More